pondělí 6. října 2008

Prohlídka Marseille...poprvé

Titulek článku je narážkou na prohlídku petrohradské Ermitage, nikoli na fakt, že bych byla v Marseille poprvé. To zcela jistě ne, neb Hvězdopravec z Marseille pochází. S Hvězdopravcem totiž už dlouhou dobu plánujeme, že hned, jak dokončí svůj nedokončitelný doktorát, do jeho rodného města zajedeme. Malovali jsme si to už od začátku září v teplých slunečních barvách a trochu v Tomášově duchu "pohoda...zajedeš si k Ruďáku propláchnout plavky...". V Marseille u maminky je tohoto času také moje kamarádka Jeanne, která žije už tři roky v Praze, a tak jsem se těšila, že jí při návštěvě Marseille uvidíme. Jenže jak se Hvězdopravcův doktorát prodlužoval, pochopila jsem, že jestli chci Jeanne vidět, budu muset jednat na vlastní pěst. A tak jsem se Hvězdopravce zeptala, zda míní do 14.10., kdy Jeanne odjíždí, jet do Marseille nebo ne. A protože řekl, že ne, pustila jsem se do organizace pobytu tento víkend. Den před mým odjezdem Hvězdopravec přišel domů a oznámil mi, že příští víkend jedeme do Marseille stůj co stůj. Jeho kamarád Michel, který je v této době na postdocu v něměckém Tubingenu, mu totiž připomněl, že na příští víkend Hvězdopravec v Marseille svolal velkou party, a že všichni už mají jízdenky či letenky. Takže příští týden bude prohlídka Marseille podruhé, což mi je líto také proto, že nestihnu Vratislavem organizovanou drakiádu a pečení brambor ve žhavém popelu...a zároveň v Marseille již žádné proplachování plavek nehrozí, jak jsem pochopila tento víkend.

S Jeanne se znám od roku 2002, kdy jí ke mně do bytu přivedla na party moje kamarádka Silva. S Jeanne jsme si vyměňovali lekce francouzštiny a češtiny sníce o tom, zda by nebylo možné nás vyměnit kompletně. Jeanne totiž toužila zůstat v Čechách, což nebylo lehké především proto, že její budoucí zaměstnavatel nevěřil, že skutečně chce jako Francouzka pracovat v Čechách za ubohý český plat ve veřejné sféře, a stále ji odmítal zaměstnat. Já jsem zase nemohla do Francie proto, že v té době nebylo možné tam pracovat a možnost odjet jako Erasmus jsem již vyčerpala. Asi tři čtvrtě roku po našem setkání Jeanne začala chodit s mým dobrým kamarádem Vaškem, rodákem z Rokycan stejně jako já, a přesvědčila svého zaměstnavatele, že opravdu chce zůstat v Čechách i v oboru, který vystudovala, a to i navzdory tomu, že plat, který za to bude dostávat, je menší, než stipendium pro chudé studenty na francouzských univerzitách. O pár měsíců později jsem já získala místo jako učitelka češtiny v Grenoblu. Výměna se stala kompletní ale teprve ve chvíli, kdy jsem potkala Hvězdopravce, rodáka z Marseille, odkud je i Jeanne.

Tento víkend jsem tedy strávila v Marseille s Jeanne, s Vaškem a s Ines. Na cestu jsem si vzala svoje nová zavazadla, která mi Hvězdopravec daroval s mým třicátým prvním narozeninám. Jak vidíte, mají úspěch i u mladší generace:čímž jsem zřejmě odpověděla i na otázku, kdo je Ines...

O víkendu jsme se procházeli v Calanques, poseděli jsme na pláži, kde se k mému neuvěřitelnímu údivu ještě někteří lidé koupali. Podívejte se!Musíte se samozřejmě dívat za Jeanne s Ines... i když, Ines i Jeanne si vykoupaly aspoň nohy. A dva dny před tím se prý koupaly kompletně. Mě, coby děcko, též rodiče koupali ve studené vodě, aby mě otužili. Proto se zásadně nekoupu dnes vůbec a dokonce ani ne v parném létě. Popláchnutí plavek se za poslední tři roky konalo v mém případě pouze dvakrát...

Tak to bylo Marseille poprvé. Uvidíme se zase příští víkend...

Žádné komentáře: